Aktīva un ergonomiska mācību vide
Fiziskā aktivitāte uzmundrina prātu
Aktīvās klases koncepcija balstās uz vispārpieņemtām atziņām. Visiem zināms, ka fiziskas aktivitātes pozitīvi ietekmē smadzeņu darbību un uzlabo mūsu koncentrēšanās spējas. Turklāt, pārmaiņus sēžot un stāvot kājās, tiek stiprināta muskulatūra, uzlabojas līdzsvars un asinsrite. Tas nozīmē, ka fiziskā aktivitate mācību laikā sniedz ieguvumus gan prātam, gan ķermenim.
Lasi vairāk par ieguvumiem, ko sniedz fiziski aktīva mācību vide
Skolēnu galdi ar augstuma regulāciju
Augstumā regulējami skolēnu galdi, pie kuriem var gan sēdēt, gan stāvēt kājās, nodrošina iespeju mainīt ķermeņa pozīciju mācību laikā. Tas uzlabo fizisko pašsajūtu un palīdz labāk koncentrēties darbam. Lai uzlabotu mācību vidi iespējams kombinēt zemos un augstos galdus un ir ieteicams izmantot šādas kombinācijas grupu projektos. Šādā veidā skolēni var izvēlēties stāvēt vai sēdēt, kas nodrošina nepieciešamo ķermeņa aktivitāti un dažadību.
Skolēnu krēsli, kas veicina aktivitāti
Sēdēšanai, kā tādai, nav nekādas vainas, bet ir svarīgi nesēdēt visu laiku. Lai uzlabotu mācību vidi, ieteicams izvēlēties daudzveidīgi lietojamus skolas krēslus. Līdzsvara krēsli un sedlu krēsli veicina sēdēšanu ar taisnu muguru, turklāt to augstumu var regulēt, nodrošinot vēl vairāk pielāgošanas iespēju. Līdzsvara krēsli, sedlu krēsli un līdzsvara bumbas mudina skolēnus vingrināt korsetes muskulatūru, kas uzlabo stāju. Turklāt tas notiek bez apzinātas piepūles vai uzmanības novēršanas.
Aktīvās klases koncepts
Fiziskas aktivitātes veicina mācību vielas apguvi, turklāt daudziem skolēniem ir grūti ilgstoši nosēdēt vienā pozīcijā. Izmantojot klasē rakstāmgalda velosipēdu un/vai pedāļu trenažieri, uzlabojas skolēnu koncentrēšanās spēja, un klases atmosfēra kļūst klusāka. Abus šos produktus var ātri un ērti pārvietot no viena galda pie cita. Rakstāmgalda velosipēds ir pilnībā nokomplektēta ierīce, bet pedāļu trenažiera lietošanai nepieciešams parasts klases krēsls, uz kura sēdēt.
Radoša pieeja un inovatīvs risinājums
Izveido uz aktivitātēm balstītu mācību vidi skolā! Ar galda velosipēdu skolēni var izmantot fizisko aktivitāšu pozitīvo ietekmi mācību laikā. Riteņbraukšana palielina asinsriti un skābekļa līmeni asinīs, kas sniedz vairāk enerģijas un uzlabo koncentrēšanās spējas.
Tāfeles ir lielisks risinājums aktīvākam mācību procesam
Tāfeles lieliski noder grupu projektos, kad nepieciešama sadarbība, iniciatīva un radošums. Turklāt, stāvus pozīcijā ķermenis ir fiziski aktīvs. Baltās tāfeles lieliski noder arī grupu darba rezultātu apkopošanai un prezentācijai. Ja skolēni izmanto tāfeli, skolotājam ir vieglāk sekot līdzi mācību procesam un pamanīt, kad nepieciešama palīdzība.
Padomā par telpas akustiku
Kad rosība klasē kļūst intensīva, pieaug arī trokšņa līmenis telpā. Tas novērš uzmanību un traucē koncentrēties mācību procesam. Tādēļ pie griestiem un sienām montējamie troksni absorbējošie paneļi vienmēr ir vērtīgs ieguldījums, kas uzlabo mācību vides akustiku un palīdz samazināt trokšņa līmeni telpā. Ar audumu pārvilkti dīvāni, starpsienas un biezi aizkari arī lieliski uzlabo akustisko vidi. Vēl viens risinājums ir galdi ar troksni slāpējošu virsmas pārklājumu un paklāji, kas lieliski absorbē skaņu.
Četri lietderīgi padomi:
- Apsver iespēju izvēlēties galdus, grīdas starpsienas un tāfeles ar bremzēm aprīkotiem ritentiņiem. Tas atvieglo mēbeļu pārvietošanu, lai telpu varētu izmantot dažādos veidos.
- Pētījumi liecina, ka stāvēšana kājās padara cilvēkus aktīvākus un uzlabo sadarbību. Paturot to prātā, mēģini organizēt grupu projektus pie augsta galda un/vai pie tāfeles.
- Laika skaitītājs - hronometrs ir mācību palīglīdzeklis, kas skaidri parāda, cik daudz laika ir atlicis. Zinot to, nepacietīgiem audzēkņiem ir vieglāk saglabāt koncentrēšanos.
- Nākamais solis uz labāko iespējamo apstākļu nodrošināšanu skolēniem ir telefonu droša glabāšana slēdzamā mobilā telefona glabāšanas skapī stundu laikā.
Nepieciešams padoms par aktīvas klases un mācību vides iekārtojumu? Jautā mums!