Teambuilding - 5 soļi ceļā uz sapņu komandu
Ikdienas profesionālajās gaitās noteikti esi saskāries ar Rietumos populāro sloganu “Teamwork makes the dream work”. Kaut arī frāzei līdz šim nav piemeklēts tikpat trāpīgs atvasinājums latviešu valodā, ir skaidrs, ka “teambuilding” koncepts rezonē arī ar pašmāju uzņēmējiem un komandu vadītājiem.
Izkopta komandas kultūra veicina piederības, drošības un līdzdarbības sajūtu - kvalitātes, kas padara darba vidi patīkamāku darbiniekiem un var tiešā veidā ietekmēt darba rezultātus. Kas padara vienas komandas efektīvākas par citām? Šajā rakstā apskatīsim piecus pārbaudītus “teambuilding” risinājumus - komandas saliedēšanas aktivitātes, kas palīdzēs taviem darbiniekiem efektīvāk sasniegt nospraustos mērķus.
1. Izvirziet kopīgus mērķus un vienojieties par noteikumiem
Skaidrs, pievilcīgs un visām pusēm saistošs mērķis kalpos par motivējošu atskaites punktu visai komandai. Sāciet ar šāda mērķa definēšanu, sanākot kopā visiem komandas dalībniekiem. Dodot teikšanu visiem klātesošajiem, tu jau pašā sākuma parūpējies par cieņpilnu, uz kopīgas vīzijas īstenošanu vērstu komunikāciju.
Vienojieties arī par noteikumiem. Šeit uzreiz jāpiemin, ka runa nav par noteikumiem vārda klasiskajā izpratnē. Tā vietā ieviesiet unikālas regulas, kas veicinātu darbinieku motivāciju, piemēram - “Darbam ir jādara mūs priecīgus” vai “Mums ir jādalās atsauksmēs un atzinībā”, kā arī “Mums vienmēr jāmeklē veidi, kā uzlabot iekšējo sadarbību”.
2. Iedvesmojieties un palīdziet cits citam
Katrs komandas dalībnieks ir unikāls – izmanto šo dažādību savā labā! Komandas dalībniekiem ir jāmācās produktīvi izmantot kolēģu zināšanas un unikālās personības. Veiksmīgu komandu kodolu bieži vien veido indivīdi, kuru atšķirīgās personības un spējas komplimentē viena otru. Ideālā variantā tavā komandā vajadzētu būt:
1. Izvirziet kopīgus mērķus un vienojieties par noteikumiem
Skaidrs, pievilcīgs un visām pusēm saistošs mērķis kalpos par motivējošu atskaites punktu visai komandai. Sāciet ar šāda mērķa definēšanu, sanākot kopā visiem komandas dalībniekiem. Dodot teikšanu visiem klātesošajiem, tu jau pašā sākuma parūpējies par cieņpilnu, uz kopīgas vīzijas īstenošanu vērstu komunikāciju.
Vienojieties arī par noteikumiem. Šeit uzreiz jāpiemin, ka runa nav par noteikumiem vārda klasiskajā izpratnē. Tā vietā ieviesiet unikālas regulas, kas veicinātu darbinieku motivāciju, piemēram - “Darbam ir jādara mūs priecīgus” vai “Mums ir jādalās atsauksmēs un atzinībā”, kā arī “Mums vienmēr jāmeklē veidi, kā uzlabot iekšējo sadarbību”.
2. Iedvesmojieties un palīdziet cits citam
Katrs komandas dalībnieks ir unikāls – izmanto šo dažādību savā labā! Komandas dalībniekiem ir jāmācās produktīvi izmantot kolēģu zināšanas un unikālās personības. Veiksmīgu komandu kodolu bieži vien veido indivīdi, kuru atšķirīgās personības un spējas komplimentē viena otru. Ideālā variantā tavā komandā vajadzētu būt:
- “Implementētajam” – personai, kura sastāda plānus un virza procesus
- “Stratēģim”, kurš apkopo informāciju un veido analīzē balstītu stratēģiju
- “Ietekmētajam” – komandas radošajam gariņam, kurš domā ārpus ierastajiem rāmjiem un atrod nestandarta risinājumus
- “Mediatoram” - personai, kura uztur pozitīvu gaisotni un nodrošina komandas virzību pretī mērķim
3. Atpūtieties kopā
Saliedēta komanda ir motivēta komanda! Ārpus darba aktivitātes, kurās piedalās visi komandas biedri, dos jums iespēju labāk iepazīt citam citu. Izkopiet komandas garu kopīgās aktivitātēs, vai tas būtu komandu sports, sadarbību veicinoši vingrinājumi, vai citas aizraujošas “teambuilding” aktivitātes.
4. Domājiet par sapulču kvalitāti
Ir svarīgi nepieļaut, ka komandas kopā sanākšana kalpo tikai sausai informācijas apmaiņai. Tā vietā jums ir jāredz sapulces kā iespēja radošam kopdarbam un ideju apmaiņai. Labs risinājums ir sapulču sadalīšana vairākos tipos. Komandas starpā varat vienoties par ilgākām sapulcēm, kas veltītas darbinieku izglītošanai, kā arī īsa formāta lēmumu pieņemšanas sapulcēm, un ikdienas sapulcēm, kuru ietvaros varat vienoties par aktuālajām prioritātēm.
Apsveriet arī aktīvās sapulces ārtelpās. Darbinieku tikšanās un aktualitāšu pārrunāšana, aktīvi rosoties zem klajas debess, ir neparasts, taču pārsteidzoši efektīvs risinājums. Atceries, ka tīrai informācijas apmaiņai pilnīgi pietiek ar iknedēļās informatīvā e-pasta izsūtīšanu.
5. Regulāra pašrefleksija
Rezultātiem, kā pozitīviem tā negatīviem, ir jātiek regulāri adresētiem. Tikai apzinoties stiprās puses un problēmpuntkus, ir iespējams nodrošināt, ka komanda kopā strādā efektīvi, spējot skaidri saskatīt uzlabojumu iespējas. Esiet proaktīvi, uzdodiet cits citam jautājumus - “Kas nostrādāja labi, un kas – ne tik veiksmīgi?”. Vissvarīgākais jautājums visiem komandas dalībniekiem –“Ko mēs esam iemācījušies no šīs pieredzes un kā varam turpmāk darboties efektīvāk?”.
Kā iekārtot ēdamistabu darba vietā? Uzzini šeit!
Saliedēta komanda ir motivēta komanda! Ārpus darba aktivitātes, kurās piedalās visi komandas biedri, dos jums iespēju labāk iepazīt citam citu. Izkopiet komandas garu kopīgās aktivitātēs, vai tas būtu komandu sports, sadarbību veicinoši vingrinājumi, vai citas aizraujošas “teambuilding” aktivitātes.
4. Domājiet par sapulču kvalitāti
Ir svarīgi nepieļaut, ka komandas kopā sanākšana kalpo tikai sausai informācijas apmaiņai. Tā vietā jums ir jāredz sapulces kā iespēja radošam kopdarbam un ideju apmaiņai. Labs risinājums ir sapulču sadalīšana vairākos tipos. Komandas starpā varat vienoties par ilgākām sapulcēm, kas veltītas darbinieku izglītošanai, kā arī īsa formāta lēmumu pieņemšanas sapulcēm, un ikdienas sapulcēm, kuru ietvaros varat vienoties par aktuālajām prioritātēm.
Apsveriet arī aktīvās sapulces ārtelpās. Darbinieku tikšanās un aktualitāšu pārrunāšana, aktīvi rosoties zem klajas debess, ir neparasts, taču pārsteidzoši efektīvs risinājums. Atceries, ka tīrai informācijas apmaiņai pilnīgi pietiek ar iknedēļās informatīvā e-pasta izsūtīšanu.
5. Regulāra pašrefleksija
Rezultātiem, kā pozitīviem tā negatīviem, ir jātiek regulāri adresētiem. Tikai apzinoties stiprās puses un problēmpuntkus, ir iespējams nodrošināt, ka komanda kopā strādā efektīvi, spējot skaidri saskatīt uzlabojumu iespējas. Esiet proaktīvi, uzdodiet cits citam jautājumus - “Kas nostrādāja labi, un kas – ne tik veiksmīgi?”. Vissvarīgākais jautājums visiem komandas dalībniekiem –“Ko mēs esam iemācījušies no šīs pieredzes un kā varam turpmāk darboties efektīvāk?”.
Kā iekārtot ēdamistabu darba vietā? Uzzini šeit!
BUJ
Saņem AJ jaunumus savā e-pastā
Mēs tev nosūtīsim informāciju par īpašajiem akcijas cenu piedāvājumiem, jaunākajām precēm un praktiskiem ieteikumiem telpu iekārtošanai!Lūdzu uzgaidi...
Nospiežot pogu "Nosūtīt", es apstiprinu, ka piekrītu privātuma politikai.