Aktīvās klases koncepts - ergonomiski risinājumi, kas uzlabo mācību rezultātus
Fiziskās aktivitātes uzlabo mācību rezultātus
Pulsa projektu uzsāka četri Vammarskolan skolotāji, kuri vēlējās uzlabot skolēnu mācību vidi, pamatojoties uz atklājumiem par to, kā smadzenes ietekmē fiziskās aktivitātes. Kad izmēģinājums tika veikts trīs mācību gadu posmā. Rezultāti parādīja, ka skolā bija tikai viena klase, kurā katrs skolēns nokārtoja katru priekšmetu - nejauši izvēlētā klase, kurā trīs dienas nedēļā skolēniem tika nodrošinātas papildu fiziskās aktivitātes (papildus divām dienas nedēļā, kad sporta nodarbības jau bija daļa no viņu grafika). Šādi projekta rezultāti bija ļoti daudzsološi, un projekts turpinājās vairākus gadus, līdz skola ieviesa t. s. pulsa apmācību visai skolai.
Kā nodrošināt fizisko aktivitāti nodarbību laikā?
Kad papildu fiziskās nodarbības un aktivitātes bija kļuvušas par normu, skolotāji sev uzdeva jautājumu: "Kā mēs varam nodrošināt fizisko aktivitāti arī mācīu laikā, klases telpās?" Jau pašā sākumā bija skaidrs, ka atbilde jāmeklē īpaši ergonomiskos risinājumos.
"Mēs mācāmies no kājām uz augšu," saka Mats Nahlbom, viens no projekta dibinātājiem. Kustība un mācīšanās sader kopā. Šāda artziņa ir kļuvusi par mācību vides pamatu aktīvajā klasē.
Kad skola ieviesa jauno koncepciju, AJ Produkti tikai uzaicināti nodrošināt piemērotas mēbeles. Mēs teicām JĀ, rūpīgi izvērtējām klienta nepieciešamības un izstrādājām priekšlikumu, kas atbilst inovatīvas un radošas mācību metodes prasībām.
Pielāgoti risinājumi - sazinies ar mūsu projektu vadītājiem šeit!
Skolas mēbeles, kas atbilst mācību metodikai
Skolēni sadalās grupās ar diviem un trijiem dalībniekiem un mācās, daloties zināšanās un pārbaudot viens otru. Tāpēc aktīvā klase ir aprīkota ar skaņu absorbējošiem trīsstūrveida skolas galdiem, kas ir lieliski piemēroti, lai tos ne tikai saliktu kopā šim mācību veidam nepieciešamajā konfigurācijā, bet arī viegli atdalītu kontroldarbu laikā.
Stāvēšana kājās pamodina ķermeni un atvieglo mācīšanos, un tāpēc nodarbību laikā liela nozīme ir stikla tāfelēm pie sienām. Šāda pieeja arī ļauj skolotājam labāk pārskatīt telpu.
Iespēja mainīt ķermeņa pozīciju ļauj skolēniem vieglāk koncentrēties mācībām. Tāpēc skolas krēsliem ir ergonomisks sēdeklis, kas ļauj skolēniem ērti sēdēt dažādās pozās. Turklāt ir arī vairāki mazi sēdēšanas/stāvēšanas galdi ar kustīgiem krēsliem un pat mīksts dīvāns
Kopumā īpaši pielāgojoamas skolas mēbeles ļauj skolēniem viegli mainīt ķermeņa pozu mācību laikā, kas palīdz viņiem labāk koncentrēties. Tas arī ļauj ērti pārkārtot klasi pēc vajadzības, lai tā atbilstu dažādām mācību aktivitātēm.
Aktīvā klase : četri galvenie elementi
- Savstarpējās sadarbības apguve mācību laikā - skolēni apgūst mācību vielu strādājot kopā un palīdzot viens otram.
- Tā kā mācīšanos ietekmē fiziskās kustības, daudzi uzdevumi tiek veikti stāvus un/vai ejot.
- Iespēja mainīt savu darba pozīciju un pārvietoties telpā palīdz skolēniem labāk koncentrēties uz uzdevumu. To papildina "smadzeņu pārtraukumi", īsi pārtraukumi, kas piesātina smadzenes un paaugstina enerģijas līmeni.
- Kad skolēni ācību procesa laikā izmanto tāfeles, skolotājam ir vieglāk redzēt, kuram no viņiem ir nepieciešama palīdzība.
Šis ir tikai sākums
Pēc dažu gadu praktiskas pieredzes varam secināt, ka aktīvās klases koncepts ir iemantojis lielu pularitāti. Skolēniem patīk pārvietošanās brīvība un iespēja mainīt darba vietu. Skolotāji novērtē pārskatāmību un priekšrocības, ko sniedz iespēja palīdzēt vairākiem skolēniem vienlaikus, jo viņi parasti strādā grupās, nevis individuāli.
- “Pieaugušajiem ir pieejamas ergonomiskas biroja mēbeles ar regulējamu augstumu, lai viņi darba vidē justos ērti. Izmantojot aktīvo klasi, mēs vēlamies sniegt skolēniem tādas pašas iespējas,” saka Daniels Hermansons.
Aktīvā klase nav īpaši pielāgota konkrētu mācību priekšmetu apguvei un līdz šim izmantota valodu un matemātikas stundām. Līdzīgi tiks aprīkotas arī citu mācību priekšmetu klases, jo mērķis ir līdz 2022. gada rudenim sagatavot vēl vienu aktīvo klasi.
Projekts "Pulss" – kā tas darbojas
Visiem vidusskolēniem trīs dienas nedēļā tiek nodrošinātas papildu fiziskās aktivitātes mācību laikā (papildus parastajām sporta nodarbību stundām). Lai iegūtu visaptverošu efektu, skolēniem vismaz 20 minūtes jādarbojas ar 70% no maksimālā sirdsdarbības ātruma. Treniņi notiek dažādos veidos: izmantojot komandu sporta veidus vai individuāli ar airēšanas trenažieri, velotrenažieri, skrejceliņiem utt.
Projektu uzsāka Mats Nālboms, Daniels Hermansons, Daniels Kristofersons un Maiks Andersons pēc tam, kad bija dzirdējuši kādu neirozinātnieku runājam par mācīšanos un saistību starp palielinātu fizisko aktivitāti un labākiem mācību rezultātiem. Kvartetu, cita starpā, iedvesmoja Hārvardas profesora Džona Reitija grāmata "S.P.A.R.K." un praktiski piemēri no Naperville Central High Čikāgā.
Saistītie produkti
Tevi varētu interesēt arī šie raksti
Saņem ziņas un iedvesmu pa taisno savā pastkastē
Pieraksties mūsu jaunumu vēstulei un saņem īpašus piedāvājumus un padomus, kā uzlabot darba vidi sev un saviem darbiniekiem. Tas ir pilnīgi bez maksas, un tu vari atrakstīties jebkurā laikā.*Pierakstoties jaunumiem, tu piekrīti mūsu privātuma politikai.