Atzinīgi novērtējumi mūsu aktīvo skolas mēbeļu izmēģinājumā Zviedrijā

Mēs bieži esam norādījuši, ka skolēniem būtu jāspēj izkustēties un mainīt savu sēdēšanas pozīciju, lai saglabātu koncentrēšanos stundu laikā. Bet ko saka paši skolēni? Lai to uzzinātu, vairākiem skolēniem Zviedrijā dažas nedēļas bija iespēja izmēģināt mūsu aktīvās skolas mēbeles. Uzzini skolēnu atsauksmes un novērtējumu šajā rakstā.
Aktīvās mēbeles skolai. Ko par tām domā skolēni?

Ko skolēni domā par mūsu aktīvajām skolas mēbelēm

Haylie Ygreus un Viggo Klasson no Vesterhavsskolan skolas Falkenbergā (Zviedrija) nedaudz mazāk nekā mēnesi izmēģināja aktīvās skolas mēbeles. Šā izmēģinājuma mērķis bija pārbaudīt, vai skolēnu koncentrācijas spejas uzlabojās, kad tie izmantoja skolas solu ar pielāgojamu augstumu, līdzsvara krēslu, krēslu ar pedāļiem un elastīgu skolas krēslu. Visas pārbaudes notika Andreas Stenslund fizikas un matemātiskas stundu laikā, lai uzzinātu arī skolotāja viedokli.

Ergonomisks paklājs skolēniem
Koncentrēšanās spējas noteikti uzlabojās.
Haylie Ygreus
Ko skolēni domā par mūsu aktīvajām skolas mēbelēm?

Heilija (Haylie:):
Koncentrēšanās pilnībā mainījās. Parastajos krēslos bieži nav ērti sēdēt, par ko vienmēr nākas domāt. Izmantojot jaunos krēslus, es jutos ērti un visu laiku varēju koncentrēties.
Viggo (Viggo) :
Ir lieliski, ka var viegli pielāgot solu, ja vēlies sēdēt vai stāvēt.

Kāda ir lielākā atšķirība starp abiem variantiem?
H: Sēžot uz vecajiem krēsliem, dažkārt ir letarģiskas sajūtas. Izmantojot jaunos krēslus, visu laiku var mainīt savu pozīciju, kas ļauj vieglāk koncentrēties.
V: Es daudz labāk koncentrējos un nejutos tik nemierīgs, kā iepriekš, kad sēdēju solā.

Kādas ir vislabākās jauno mēbeļu īpašības?
H: Vislabākais ir spēt mainīt darba pozu, kad vēlies.
V: Man vislabāk patika iespēja dažkārt piecelties. Man parasti bija jāpaciešas līdz starpbrīdim, bet tagad es vienkārši pieceļos un turpinu strādāt.

Vai jūs gribētu, lai aktīvās mēbeles būtu pieejamas visos kabinetos?
H: Jā, protams! Tad visa klase būtu daudz mierīgāka. Sēdēšanas laikā visi spētu daudz labāk koncentrēties.
Es spēju daudz labāk koncentrēties un nebiju tik nemierīgs
Viggo Klasson
Skolas mēbeles
Vīrietis ar brillēm

Andreas Stenslund, skolotājs:

Kā jūs novērtētu skolēnu koncentrēšanās spēju?
Tā ir ļoti atšķirīga. Daži bērni var koncentrēties visu stundu, bet citi to spēj ne vairāk kā 10–15 minūtes. Un, protams, koncentrēšanās spēja samazinās dienas laikā.

Vai mēbeles ietekmē skolēnu rezultātus?
Jā, domāju, ka ietekmē. Tajā īsajā laikā, kad pārbaudījām mēbeles, domāju, ka skaidri redzējām, ka iespēja mainīt pozīciju tiešām dod rezultātu. Visvairāk tiem skolēniem, kam ir grūti koncentrēties. Domāju, ka iespēja laiku pa laikam piecelties, zinot, ka tas ir atļauts, bērniem tiešām ir ļoti svarīga.

Vai šāda iespēja nebūtu jādod visiem skolēniem?
Jā! Pilnīgi noteikti. Strādājot vienatnē vai pāros, piemēram, kā matemātikā, viņi var sēdēt noteiktā klases vietā. Domāju, ka būtu lieliski, ja varētu izvēlēties kādu no vairākām darba vietām.

Vai aktīvās mēbeles ir šo situāciju uzlabojušas?
Heilija un Viggo viennozīmīgi apgalvo, ka jā. Piemēram, viņi izmantoja šīs mēbeles matemātikas kontroldarba laikā. Un man šķiet, ka viņi to tiešām novērtēja, jo šādā brīdī jāspēj koncentrēties. Arī pārējie klasesbiedri vēlas šādas mēbeles izmēģināt. Tāpēc mēs noteikti turpināsim! Esmu tiešām priecīgs par rezultātiem!